Uluru/Ayers Rock

Det här är jag! Innan vi for hem så besökte vi denna stenklump, och några andra, mitt i öknen. Det var mäktigt.

HÖRS!

Sverige

Hemma igen! Har redan tröttnat på Sverige men det känns skönt att vara hemma ändå. Det har vart helt fantastiskt att resa runt i Australien och på Nya Zeeland, ska lätt göras igen!
Tog en liten vilovecka på hotell i Bangkok innan vi åkte hem för att överraska.

Ska leta på lite ork att ordna upp alla bilder och visa lite på bloggen senare, hörs!

Busstider ..

det ar alltid roligt nar folk gor misstag.
vi skulle aka med bussen 8.55 idag, trodde vi. men den gick tydligen 8.10 sa vi missade den ganska lagomt tills vi kom till busstationen. Men det var INTE VARAT FEL!! bruden pa informationscentret dar vi bokade bussbiljetten skrev faktiskt att bussen skulle ga klockan 8.55 sa vi kom i tid till det, men ja, den hade ju redan gatt da.. Sa vi gick in till samma dumma brud som skrev biljetten till oss och fragade vad som skulle handa nu, och da fick vi en ny bokning med bussen som gar ikvall. Men vi ville ju aka nu! inte ikvall............... Tur for henne att vi ska fa gratis kaffe innan vi ska aka, och att vi kunde dumpa vaskorna innanfor disken dar. For vi hasr ju aningens manga timmar att sla ihjal.. Kommer val sitta har pa biblioteket ett tag till, for det ar nu bara 7 timmar kvar tills bussen gar.. Extra kul att vi maste komma in och hamta vaskorna fore fyra eftersom de stanger det dar tontiga kontoret da.

8 maj 2013

Tjabba!
Det ar fint har, jobbat tva dagar an sa lange denna vecka, ledig idag och det klagar man inte pa! Det vi gjorde hela dagen igar trodde vi aldrig att en manniska gjorde sjalv. Man star och packar apelsiner i en natpase pa ett speciellt vis sa det blir fint och blablabla, det ar hur trakigt som helst och man tror aldrig att dagen ska ta slut. Tror dessutom att arbetsytan ar byggd for sma dvargar for man bojer ryggen hela dagen och tror inte att den nagonsin kan bli rak igen. Men vad gor man inte for att tjana pengar?!
Vi sa upp oss pa fabriken i mandags och jobbar sista dagen pa fredag, sen tankte vi att det far duga med tiden har i Barmera, vi drar vidare och jag hoppas att nagon stackare vill lara oss att surfa!

Australiens lilla skönhet

19/4

Hej varlden! Det ar bra i Australien, synd pa varmen som forsvunnit bara.. Inte sa mycket jobb denna vecka men vi klarar hyran och mat i alla fall sa an kommer vi inte krypande hem!

Queenstown, NZ

sena bilder fran Sydney

Adelaide

For flera veckor sedan nar vi var i Adelaide var det nagra medelalders man som nog inte har mycket till fru och barn som lekte med racerbatar i miniatyr.. Sag ju riktigt skoj ut!

Canberra

Barmera

Kvallsmarknad i paskas, huset vi bor i, lite omgivning i staden/samhallet/byn?

Det har varit lite daligt med jobb denna vecka, hoppas att vi far jobba imorgon och resten av veckan i alla fall. Hela forra veckan var det rengoring som gallde pa fabriken sa det var omma kroppar som somnade varje kvall da. For att gora det lite varre sa borjade vi klockan 06:00 varje dag forutom mandag tror jag, och slutade vid fyra, halv fem en del dagar. Overkord gnu ar det man kanner sig som, skulle jag tro. En morgon holl vi pa att preja en kanguru innan vi kom fram till jobbet forresten. En kangaru eller wombat eller vad de nu kallas ar som att se en gravling hemma!

Saknar er hemma men vill nog inte komma hem till Sverige an, dock borjar det ju bli host i Aussie nu, men det var ganska fint vader idag kan man saga, sakert 30 grader.. Soligt och fint sa man overlever helt klart ett tag till!
Vi har forresten flyttat tva lagenheter bort nu. Tre irlandare som bodde dar drog och lamnade en svinstia efter sig sa vi hjalpte hostelagarna att stada, och nar vi blev klara fick vi erbjudande att flytta in. Varfor skulle man tacka nej till att flytta nar man bodde med tva dryga idioter som vi borjar misstanka ar rasister och gud vet vad. Antagligen kommer det nya manniskor till varan lagenhet imorgon, men tror inte de kan vara varre an de vi bodde med innan!

from New Zealand!

Adelaide

Barmera levererar

6 april

Canberra War Memorial Museum och sen en bild fran Melbourne.